وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات مواد معدنی برخوردار بوده و ارزش تولیدات معدنی کشور ۲۰ میلیارد دلار است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی در مراسم کلنگ زنی احداث واحد ۴۰ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت کلیبر اظهار داشت: سال گذشته ۹ میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از ۷ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: سال آینده آغاز نهضت معدنی در کشور است و لازمه این نهضت، اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مربوطه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازسازی معادن کوچک نیز در قالب این نهضت انجام می شود، گفت: در این زمینه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فناوری های جدید استقبال می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور ۷۰۰ میلیون تن است که از این میزان، پارسال بیش از ۴۰۰ میلیون تن برداشت شد.

رحمانی تصریح کرد: تولیدات مواد معدنی هم مصرف داخلی داشته و هم به کشورهای مختلف صادر می شود و کنسانتره معادن بازسازی شده از سوی کارخانه های تولید مس، آهن و آلومینیوم به صورت تضمینی خریداری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: اکنون ۴۰۰ پهنه امیدبخش معدنی در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود از این پهنه ها چند معادن مگاسایز ( ذخایر عظیم ) کشف شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت های بالای معدنی دارد. این استان در تولید و کنسانتره معادن ظرفیت های مناسبی دارد که نیاز به سرمایه گذاران دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.